diumenge, 6 de maig del 2007

Ducati's Power!



L'únic sistema de comandament de vàlvules Desmodromic o DESMO actualment en ús és el del fabricant de motocicletes Ducati. Però altres dissenys desmodrómicos han estat utilitzats en dècades passades per alguns altres fabricants de motors i automòbils, especialment per Mercedes en els seus models de competició batejats com "fletxes de plata".

En els temps actuals, els motors de Fórmula 1 utilitzen una variant del sistema desmodromic, en el qual el tancament de les vàlvules s'assoleix mitjançant un mecanisme pneumàtic: El plançó de la vàlvula està proveït d'un petit pistó, el qual al seu torn està introduït en un cilindre situat en el lloc que ocuparia el resort. Una bomba especialment dissenyada bombeja un fluït (aire oli o un fluït especial) que manté una pressió suficient per a tancar la vàlvula. Una petita vàlvula de pressió col·locada en aquest cilindre, manté la pressió adequada i permet la recirculación del fluït per als cicles subsegüents.

El sistema Ducati munta l'arbre de leves desplaçat des de l'eix dels plançons de les vàlvules i acciona l'obertura d'aquestes utilitzant dos perfils de leva, un per a l'obertura mitjançant un dit o balancí el qual és empès per la leva per un extrem al mateix temps que per l'altre, impulsa el plançó de la vàlvula cap a baix. L'altre perfil de leva, contrari al d'obertura, acciona un segon balancí que fent l'efecte contrari, aixeca el plançó de la vàlvula per a tancar-la.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt brutal i interesant aquest tipo de tancamenta de valvula xDDD. Posa més posts aixina que això ansenya prou.

[JuaN] ha dit...

Això ja es per a PRO's an serio. Està de PM! Molt dur!