dissabte, 13 d’octubre del 2007

VVEL i C-VTC (Nissan)


Més potència amb menor contaminació és el tàndem en el qual se solen moure, gràcies a l'electrònica, cada vegada més els fabricants.

En aquest cas parlem de Nissan, que introduirà en l'Infiniti G37 Coupe la seva tecnologia VVEL (Variable Valve Event and Lift -elevació variable de vàlvula-) així com el control continu d'obertura de vàlvules (C-VTC per les seves sigles en anglès, Continuous Valve Timing Control).


VVEL, rep l'aire directament en l'entrada de la vàlvula. El que es tracta, unint els dos mètodes, és que la circulació de l'aire sigui més eficient en la càmera de combustió aconseguint una barreja el més uniforme possible.

Amb això s'aconsegueix una reducció de CO2 de fins a un 10 per cent. Nissan anuncia, en el seu programa Nissan Green Program 2010, que intentarà aconseguir motors de gasolina amb emissions tan reduïdes en CO2 comparables a un motor diésel.

1 comentari:

[JuaN] ha dit...

Molt interessant, però posamos alguna coseta més!